Traktor je koncipován tak, aby nahradil VARI a vlezl na chodníky, které jsou u nás maximálně 150 cm široké a někde jsou ještě sloupy. Měl by provádět i zimní údržbu chodníků a těžko přístupných míst, umožňovat rozšiřovat se o další příslušenství. Do výběru byly zahrnuty tyto značky: Zetor, TYM, Iseki, John Deere, Kioti, Kubota. Do finálního výběru byla zvolena značka KIOTI - Jižní Korea, Kubota - Japonsko.
Kubota je lídrem trhu v tomto segmentu a kvalitativně nemá konkurenci.
Pokud jde o porovnání značek, tak je to podobné jako porovnávat v segmentu osobních automobilů Hyundai/KIA(KIOTI) versus VW/BMW/Mercedes(KUBOTA).
Cena je uvedena včetně čelního nakladače s lopatou a vidlemi.
Kioti CK 4010 | |||
|
|||
Cena | 819.800 Kč | 910.890/1.031.000/1.081.000 Kč | |
Filtry | 5.786 Kč | 5.099 | |
Sklo dveří | 13.078 Kč | 12.100 Kč | |
Kompresor klimatizace | 8.100 Kč | origo 61.000 Kč, neorigo 15.000 Kč | |
Alternátor | 12.342 Kč | origo 19.300 Kč, neorigo 4.000 Kč | |
Chladič | 12.846 Kč | 13.800 Kč | |
Těsnění hlavy | 1.656 Kč | 2.562 Kč | |
|
2.435 Kč | 4.115 Kč | |
Servis - hodina | 800 Kč | 450 Kč | |
Výkon motoru | 38 HP | 34/37/39 HP | |
Obsah motoru | 1.826 cm2 | 1.647/1.826/1.826 cm2 | |
Hmotnost | 1.522 Kg | 1.240 Kg | |
Šířka | 1.595 cm | 1.420 cm | |
Max. čelní nakl. |
cca 400 Kg |
cca 400 Kg | |
PLUS |
- mírně větší - motor plní EURO 3 (bez močoviny, filtrů ap) |
- vleze na chodník |
|
MÍNUS |
- širší rozvor - nevleze se nám na chodník v případě industriální pneu |
- mírně slabší motor u ST341 - vyšší prostřední tunel v kabině |
|
Nosič kontejnerů | Sekačka | ||
Portýr 2 / CargoAgro | Kubota GZD 21HD | ||
169.000 Kč | 399.000 Kč | ||
+ cca 30.000 Kč 1x kontejner | Koš 450 l | ||
záběr 122 cm | |||
Jedná se o rider s nulovým poloměrem otáčení s možností sběru trávy a výklopem do výšky cca 2 metry, použitelné také pro sběr listí. Trávu je možná vysypat v jakékoliv výšce, klidně rovnou na zem. Umožňuje sundat koš a použít deflektor - pak tráva zůstává na zemi za sekačkou, nedochází k tomu co nyní za sekačkou SCAG, která má boční výhoz a tráva je opakovaně sečena nebo házena mimo trávník lidem až do oken. Má naftový motor s výkonem 21 HP. Převod sečení od motoru je kardanem a mezi noži klínovým řemenem. Nože se nemohou potkat, protože pravý nůž je více vepředu a levý více vzadu. Zadní tunel není omezen poloosou. Tunel je číštěn automaticky pří výklopu koše. Téměř celý spodní prostor tunelu je součástí koše, zbytek číštění tunelu má páku ovladatelnou přímo ze sedadla řidiče. Výhodou je rychlá dostupnost náhradních dílů, které jsou skladem a ihned dostupné. U SCAG je velmi dlouhá doba servisu a dodání dílů překračující i více jak 14 dnů. Oproti sekačce co je např. na hřišti má mnohem lepší manévrovatelnost, je nižší a zvládne větší náklon a více se hodí na sečení mezi keři, kolem stromů ap.. Ceny typu jak je na hřišti: KIOTI 360.000, John Deere 500.000. Proč je špatný SCAG, který nyní vlastníme. Velmi špatná dostupnost náhradních dílů i během sezóny a nemožnost stroj používat. Velmi špatný servis. Benzínový motor, který má mnohem větší spotřebu. Nemožnost sběru, boční výhoz, určen spíše mimo bytovou zástavbu, létající tráva několik metrů mimo prostor sekačky. |
|||
Ukázka deflektoru | |||
Upozorňujeme majitele vozidel na porušování Zákona o provozu na pozemních komunikacích. Při stání je nutné ponechat na komunikaci minimálně 6 metrů volného místa. Také je zakázáno parkovat na travnatých plochách v majetku městyse. V případě porušení bude přivolána Police ČR. |